www.unfairpris.dk Forum Indeks www.unfairpris.dk
Oplysnings- og debatforum om unfair priser og "annoncehajer" i Danmark

FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Regionalfagbogen/Danske Fagbøger/DFB ApS

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    www.unfairpris.dk Forum Indeks -> Andre
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
bjarnew

Indmeldt: 14. feb 2008

IndlægSkrevet: 11    Emne: Regionalfagbogen/Danske Fagbøger/DFB ApS Besvar, med citat

Hej,

er der andre der er blevet kontaktet af Regionalfagbogen eller Danske Fagbøger? Det er ét og samme firma, registreret som DFB ApS, cvr. nr. 29847398.
Samme fremgangsmåde som altid: vi skal lige have opdateret Jeres data efter endt gratis periode osv. osv. osv. Dagen efter dukker der naturligvis en faktura op.

Det ser ud til at de har levet et ret neutralt liv, da jeg ikke har kunnet finde noget om dem på nettet trods det, at firmaet har eksisteret siden 2006.

Det er dog spøjst at deres faktura layout ligner Nordisk Erhvervs Forlags på en prik (samme tekster og samme opsætning - blot nye farver og nye fonts). Desuden er dækningen for annoncen Fyns Amt??! Det er jo en regionalfagbog??! Very Happy
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked
von h

Indmeldt: 05. jan 2005

IndlægSkrevet: 10    Emne: spørgsmål?? Besvar, med citat

www.regionalfagbogen.dk

ejes af Forlaget DiDa :
Cvr-nr: 30039092
-----------------------------------------------------------------------------------

www.regionfagbogen.dk, www.fagcentralen.dk og www.danske-fagbog.dk

De ejes af D.I.M
Cvr-nr: 29341788
-----------------------------------------------------------------------------------

Via en søgning på google på "DFB ApS", kommer der følgende sites frem :

www.fagforlaget.dk

Siden køres af et firma, men hvilket et ander jeg ikke helt, for på siden står der af det er fagforlaget ApS der driver siden, men slår man det cvr-nr: nr op som står der Cvr: 30721446 så kommer der nogle andre navne op som ejer : Rk-invest ApS (B)inavn Fagforlaget ApS.

www.gulex.dk

er så lidt svære at finde frem til, men adressen på firmaet er den samme som ovennævnte.

hvilke sider har det firma som du omtaler her???

(Danske Fagbøger) DFB ApS
Cvr-nr: 29847398

hvad jeg kan se, har det intet med de andre virksomheder ovenfor at gøre!!
bjarnew

Indmeldt: 14. feb 2008

IndlægSkrevet: 12    Emne: von h Besvar, med citat

Jeg kan se forvirringen mht. hjemmesider og ejerskab.

Nu er mit udgangspunkt en faktura fra Danske Fagbøger cvr 29847398 - og på den faktura står der intet om hvilken hjemmeside der indrykkes annonce på? Der står at dækningen er Fyns Amt...?

Men det der slog mig mest da vi modtog fakturaen, var layoutet som ligner Nordisk Erhvervsforlags på en prik. Da Nordisk Erhvervs Forlag allerede er prikket ud som annoncehaj, er det nærliggende at dette selskab på en eller anden måde har forbindelse med Nordisk Erhvervs Forlag (medmindre de blot har købt layoutet af dem).

Derfor min nysgerrighed om andre der skulle være blevet kontaktet af dem.

P.S. har tidligere haft en sag kørende med Nordisk Erhvervs Forlag, derfor viden om faktura layout Confused
Tilbage til toppen
AM

Indmeldt: 25. maj 2005

IndlægSkrevet: 23    Emne: Regionalfagbogen Besvar, med citat

Regionalfagbogen er en annoncehaj , deres hjemmeside regionalfagbogen.dk er suspenderet.

Betal endelig ikke en regning fra dette firma, uanset hvad de siger/truer med. De vil aldrig gå i retten , så grin bare af deres trusler om dette.

søgning på CVR :

cvr 29847398 - stiftet 8.9.06

stiftere / direktion :

Jasin Rahmani Christensen
Njal Rømer Poulsen

et offentliggjort regnskab, indleveret 18/12-07 til erhvervs & selskabsstyrelsen, for perioden 8.9.07 - 30.6.07, revisorerne Mortensen & Beierholm har påtegnet uden forbehold.
bruttoresultat 3 mio kr, efter lønninger på 2,7 mio er der et resultat på 0,3 mio. Sammenligner man disse tal med en af de rigtige fagbøger, er billedet klart. Dog er det stadig en skandale at et sådant åbenlyst fupfirma kan svindle for flere millioner, uden at blive stillet til ansvar.

De har valgt et officielt klingende navn Regionalfagbogen, men deres hjemmeside regionalfagbogen.dk bliver suspenderet, og deres såkaldte annoncer er altså ikke nogle steder.

Jf suspendering her :
http://netnationen.dk/search/domain/regionalfagbogen/
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    www.unfairpris.dk Forum Indeks -> Andre Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

Gå til:  
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum