|
www.unfairpris.dk Oplysnings- og debatforum om unfair priser og "annoncehajer" i Danmark
|
| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
andershein
Indmeldt: 05. sep 2007 Indlæg: 2
|
Skrevet: 9 Emne: Nordisk EDB Forsyning a/s |
|
|
Her drejer sig om samme direktør som Danica Erhverv a/s. Hans firma ringer rundt til folk og refererer til en markedsundersøgelse, som man i givet fald skulle have deltaget i. Derefter prøver de at sælge printerpatroner til overpris maskeret som slagtilbud.
Nogen der ved noget???? |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Kristian Buchmann
Indmeldt: 08. sep 2007 Indlæg: 3 Geografisk sted: Faxe
|
Skrevet: 16 Emne: Re: Nordisk EDB Forsyning a/s |
|
|
| andershein skrev: |
Her drejer sig om samme direktør som Danica Erhverv a/s. Hans firma ringer rundt til folk og refererer til en markedsundersøgelse, som man i givet fald skulle have deltaget i. Derefter prøver de at sælge printerpatroner til overpris maskeret som slagtilbud.
Jeg kan da lige meddele, at jeg blev ringet op af en sælger - som fik prakket mig fire partoner på, men hold da helt ferie en gang snyd!
Det viser sig, at det er gamle HP patroner som er genfyldt. Da jeg skiftede patron i går - lavede jeg selvfølgelig et print af et billede, men billedet var kun rødt, lyserødt og gult.
Heldigvis har jeg ikke betalt den overpris for patronerne - og sender hele lortet tilbage igen på mandag.
Godt råd: Køb aldrig patroner hos Nordisk EDB Forsyning A/S!!! |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Kristian Buchmann
|
Skrevet: 23 Emne: Re: Nordisk EDB Forsyning a/s |
|
|
| Kristian Buchmann skrev: |
Jeg kan da lige meddele, at jeg blev ringet op af en sælger - som fik prakket mig fire partoner på, men hold da helt ferie en gang snyd!
Det viser sig, at det er gamle HP patroner som er genfyldt. Da jeg skiftede patron i går - lavede jeg selvfølgelig et print af et billede, men billedet var kun rødt, lyserødt og gult.
Heldigvis har jeg ikke betalt den overpris for patronerne - og sender hele lortet tilbage igen på mandag.
|
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Kristian Buchmann
|
Skrevet: 23 Emne: Re: Nordisk EDB Forsyning a/s |
|
|
|
Jeg fik en opringning fra "firmaet" Nordisk EDB forsyning A/S i fredags.
Tror det var Chefen som ringede.
- Han undskyldte at tilsendte patroner ikke virkede - men ville selvfølgelig gerne afsende fire nye patroner. - Det fik han så ikke lov til, for jeg føler mig stadig taget ved næsen. Sælgeren fortalte mig ikke, at det var genfyldningspatroner. Det var så også en fejl, sagde "chefen".
Havde jeg vidst at "de" bare fyldte patronerne op med farve - så havde jeg aldrig aftalt at de skulle sende.
Jeg holder stadig på, at I skal holde jer meget langt fra det firma!
Venlig hilsen
Kristian Buchmann... |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
ubhansen
Indmeldt: 23. sep 2007 Indlæg: 1
|
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Miniman
Indmeldt: 15. jul 2007 Indlæg: 9 Geografisk sted: Randers
|
Skrevet: 7 Emne: |
|
|
Jeg har ligeledes fået tilbudt 4 stk. 3 forskellige farver + 1 sort, hvorpå de også forhandler med Brother blækpatoner,til min 3 i 1 -maskine. Indtil nu, er ikke sket nogen skade, men jeg har også kun brugt den ene, ud af de 4. Indtil videre, så bruger jeg dem, je får fra butikkerne for nder 100 Kr. merd moms og ahentning.
Med i pakken, lå der oveni købet 1 Marabou chocolade,svarende til ca. 12 Kr. i butikkerne.
Jeg kunne tydeligt høre, at hun talte med en anden ved siden af efter, at jeg sagde ja til de 4 patroner.
De forklarer også, at de har original blæk fra Brother, men da jeg ville vide, om det er refills, så er svaret nej, og til hvilken pris, så lød prisen i nærheden af 100-120 Kr, cirkus!
Jeg ringede eller faxede og sagde at efter kvindens oplysninger, så var prisen 100 Kr. men der er anført et meget større beløb, end kun 400 Kr. næsten tæt på de 600 Kr. inkl. moms og porto
Har ikke hørt fra dem siden, selvom jeg betalte efter ca. 3 måneders, - pudsigt nok, uden rykere, eller andet opkald derfra. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Mark Jønsson
Indmeldt: 09. jan 2008 Indlæg: 2 Geografisk sted: København NV
|
Skrevet: 15 Emne: |
|
|
Tak for god hjælp.
Jeg er også selv blevet ringet op af på mit arbejde. De påstod at deres patroner var 50% bedre end original produkter. Det tvivler jeg nu stærkt på, men skidt pyt.
Deres store problem var bare at de ikke var billigere.
Alle virksomheder kan uden problemer få en kunde aftale med Kontorland, hvor de får 20% rabat på alle lager varer. Det inkluderer altså også blækpatroner. Og så er blækpatroner gennem kontorland pludseligt, mængdemæssigt, 4% billigere, plus at du ved hvor de kommer fra.
Hvis man skal ind på et allerede overfyldt marked, må man da som minimum være konkurrencedygtig på prisen. Det er da ikke for meget at forlange.
Desuden havde de ikke en hjemmeside jeg kunne se, de havde ingen brochure de kunne sende ud (var kun til forhandlere, ikke kunder), og hun måtte ikke give mig hendes telefonnummer... Jeg bad hende kontakte mig pr mail (så ville jeg da have en mail adresse at svare tilbage på hehe), men det gjorde hun selvfølgeligt aldrig.
FUSK !!! |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Miniman
Indmeldt: 15. jul 2007 Indlæg: 9 Geografisk sted: Randers
|
Skrevet: 0 Emne: |
|
|
Deres store problem var bare at de ikke var billigere.
De påstod at deres patroner var 50% bedre end original produkter.
Hvis den/de blæk patron du bruger/vil bruge og den skader din maskine, ryger din garanti ikke, og er værdiløs med det samme, at det bliver tifældet, og du senfder den til rep. hos din forhander/producent.
Jeg sagde derefter, at jeg får patronerne i original i den lokale butik, for 100 Kr./farven (sort er lidt dyrere).
Deres er refill, det er derfor, at der ikke ydes garantier på patronerne.
(Kender lidt til garantiloven, efterson jeg har hørt den flere gange).
Pudsigt nok, gør Nordisk EDB-forsyning det, den samme fremgangsmåde, at den måde, at du har deltaget i en spørgeskema, og vil kontaktes, hvis der kommer noget nyt (Ja/Nej) JA.
Hvis det ikke var tilfældet, men kun firmaer man kender, der ikke giver denne spørgsmål, med må vi kontakte dig....Ja/Nej ? Så står de magtesløse, fordi de indrømmer ikke, hvor jeg deltager i hvilken konkurrence/undersøgelse.
Jeg ringede (eller mailede?) at prisaftalen iflg. telefonisten var billigere end dem, jeg køber i butikkerne.
Mange uger senere, ikke betalt, ingen rykkere (Sikke´n tålmodig butik?) Jeg har ærligt betalt, og så er vi kvit. Så ringede hamn mig op, at jeg kunne få et nedslag på 10-15%, men betalte bare det skyldige beløb.
Jeg kunne høre, at hun holdt telefonrøret hånden over det, så jeg ikke skulle høre noget, at hun viskede til en anden, at hun har fået en kunde.
(jeg lod som ingenting).
Efter 1 uges tid kom brevet inkl. 1 Marabou chokoladeplade (ca. 12 Kr) med regningen, - efter kort tid efter, kom de blækpatroner jeg sagde god for, bare de er 4 forsk. og der var 5 for (højere pris, end lokale edb-butik).
[b]Hvis man skal ind på et allerede overfyldt marked, må man da som minimum være konkurrencedygtig på prisen.
Spurgte du noget om privatkunder, der ikke er momsreg. ? Hun gjorde det ikke til mig. Jeg er ikke momset. _________________ Besøg Randers Regnskov. Der er mange sjældne tropiske dyr. Se mere på WWW.regnskoven.dk |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|
|
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum
|